FACE OIL vs FACE CREAM


Perasan tak, Mary Jardin ni skincare tapi kenapa tiada krim malam, krim siang? Selalunya produk local punya skincare, mesti ade krim mcm tu.

Sebenarnya memang kalau sebut je pasal moisturiser, mesti akan fikir lotion, krim la?Pernah tak fikir yg Botanical Oil a.k.a Face Oil juga sbg pelembap?

Kenapa kita perlu pilih botanical oil based;

⭕Actually, dlm cream/ lotion biasanya terkandung mineral oil, water, & wax (lilin). Bila ada wax ni, dia akan block pores kita, dan ini menyebabkan jerawat, blackheads & whiteheads. Tu yang kita rasa melekit semacam je krim ni bila pakai.

⭕Semakin kerap kita pakai cream ni, semakin banyak wax yg akan halang penyerapan bahan2 yg terkandung dlm krim ke dlm kulit. Sebab itula makin lama pakai, rasa mcm kulit dah tak secantik masa awal2 pakai dulu. Perubahan sementara berlaku di atas permukaan kulit bukan di dalam.

⭕Pada masa yg sama, bila terdapat air dalam kandungan cream, ini akan merangsang bacteria untuk membiak. Disebabkan itu, semua moisturising lotions/creams perlu meletakkan preservative untuk menghalang bacteria & memastikan moisturiser tu boleh dipakai dengan lama.

⭕And as we know, all these preservatives are not natural and actually boleh merosakkan kulit dlm diam!




🌸Face Oil Mary Jardin
✅ Mudah diserap ke dlm kulit
✅100% natural & organik
✅100% botanical oil based
✅Tidak mengandungi bahan pengawet
✅Kandungan premium : Argan Oil, Jojoba Oil, Castor Oil, Lavender oil, Vit E, Avocado Oil, Buckhorn Oil, Tea Tree Oil, Rosehip Oil.

Lagi best Face Oil Mary Jardin ni sebab ada extra Lavender scent yang sgt menyenangkan.

Sebab itu Face Oil adalah pilihan terbaik..

Psst.. Face oil ada PROMO sekarang ni.. digandingkan dengan Facial Soap untuk menghaluskan dan melembapkan kulit.. Rugi sangat tak grab tau.. Harga memang best..

Whatsapp Aishah sekarang tau 0146745467

#maryjardin
#maryjardinagent
#mjmumta

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Apa Itu Mary Jardin (MJ)??

Kebaikan Bentonite Clay

Testimoni 4: Healing Crisis