Kebaikan Bentonite Clay




Apa fungsi BENTONITE CLAY ??

Korang tau tak Bentonite Clay ni kaya dengan mineral seperti calcium, magnesium, silica, sodium, copper, iron dan potassium.

Ok, Bentonite Clay ni apa sebenarnya ye?? Ada yang tau tak?

Bentonite Clay ni sebenarnya tanah liat semulajadi daripada debu gunung berapi.. Negara asal pengeluar bentonite clay ni Amerika syarikat. Ia merupakan tanah liat yang terbaik yang dapat menyembuhkan pelbagai penyakit.

Bentonite clay ni kaya dengan ion-ion negatif yang berfungsi menyerap ion-ion positif dari toksin-toksin, bakteria, virus dan pelbagai lagi yang menyerang tubuh. Ini kalau diambil untuk kebaikan dalaman. Jika diambil untuk kebaikan luaran sebagau masker, Ia akan menyerap segala ion-ion positif melalui kulit dan ia tak akan menyerap semula ke dalam kulit.

Banyak kegunaan bentonite clay ni sebenarnya. Antara kebaikannya yang lain membantu sistem penghadaman (elok untuk cirit birit), detox agent (kalau pakai, baik untuk kecutkan jerawat. Kalau makan baik untuk clean your body, tingkatkan imuniti, mengalkalikan tubuh badan yang banyak asid dan banyak lagi..

Bukan senang nak dapatkan bentonite clay ni sayang-sayang. Kena import dari luar baru dapat. Ye la kan, debu gunung berapi. Malaysia mana ada gunung berapi. Hihi.. Kebanyakan orang guna bentonite clay ni untuk kecantikan je. Gunakan secara masker. Rupanya ada bahan kimia semulajadi yang baik untuk manusia. So, kenapa sayang-sayang pilih produk yang ada bahan kimia buatan manusia yang merbahaya? Sedangkan ada produk yang gunakan bahan kimia semulajadi? Tengok la, Mary Jardin guna bahan kimia semulajadi. Jadi, jom la sayang tukar skincare anda sekarang kepada Mary Jardin.

#maryjardin
#maryjardinagent
#mjmumtaz
#natural
#organic

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Apa Itu Mary Jardin (MJ)??

Testimoni 4: Healing Crisis