MANFAAT ROSEHIP OIL !!




Tahukah anda Rosehip Oil ni merupakan minyak alami diamik dari biji bunga mawar liar? Emm.. Aishah pun baru tahu.. ingatnya dari bunga Rose. hihi.. Nak tahu lagi tak Rosehip Oil ni buat pertama kalinya digunakan oleh perusahaan kosmetik yang asal dari Australia. 
.
Hebat tak hebatnya Rosehip Oil ni terkandungnya Vitamin A Vitamin C Omega 3 & Omega 6 yang mana semuanya penting untuk kecantikan kulit kita. So tak hairan la kan kenapa founder Mary Jardin campurkan Rosehip Oil ni dalam #faceoil. 
.
Salah satu sifat paling best Rosehip Oil ni ia meresap dengan cepat dan bersih ke dalam kulit. Antara manfaatnya pulak seperti:
.
Meremajakan kulit - Vitamin A yang ada dalam Rosehip ni membuatkan kulit lebih nampak segar dan tegang. 
.
Mengatasi bintik-bintik hitam - Vitamin C dalam Rosehip Oil ni mampu mengurangi munculnya bintik-bintik hitam; penuaan dan pigmentasi. 
.
Rosehip Oil juga elok untuk kulit kering dan eczema. Meningkatkan kelembapan kulit tanpa menutup pori-pori. Memudarkan bekas luka strecth mark & parut jerawat. Merawat sunburn. Meneutralkan kulit sensitif.
.
Dan jangan tak tahu Rosehip Oil ni elok juga untuk penjagaan kuku dan rambut tau. Sebab tu la kalau sapu #faceoil kat rambut rambut jadi lembut dan bersinar-sinar. Tak caya? Meh la cuba #faceoil. Boleh guna dari rambut sampai ke kaki. Pendek kata meme tak rugi lah.. ðŸ˜‰
.
Ok lah itu la serba sedikit manfaat dan fungsi Rosehip Oil ni. Lain kali Aishah share manfaat minyak lain yang ada dalam #faceoil pulak ye.. 
.
Haa.. jangan lupa kalau rasa berminat nak cuba #faceoil Mary Jardin ni cepat-cepat whatsapp Aishah ye. Ni no whatsapp Aishah 0146745467. Whatsapp je Aishah nanti kita borak pasal face oil ni tau.. 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Apa Itu Mary Jardin (MJ)??

Kebaikan Bentonite Clay

Testimoni 4: Healing Crisis