Hancrafted Luxury Face Oil Mary Jardin

Hai.. bersua lagi kita.

Aishah dah janji kan di post yang lepas nak bagitahu detail tentang Face Oil Mary Jardin pulak. Face Oil ni ada gelaran tau dalam kalangan kami. Face Oil is Magic Potion. Magic Potion?? Wah.. mesti hebat Face Oil ni sampai dapat gelaran macam tu. Betul tu Face Oil memang hebat. Dah banyak dah sangat masalah kulit customer MJ dapat diselesaikan dengan titikan Face Oil. Kadang-kadang masalah yang kita tak jangka pun Face Oil boleh pulihkan.

Face Oil MJ di rumus khas daripada 9 jenis minyak sihat seperti Argan Oil; Rosehip Oil; Avocado Oil; Sunflower Oil; Tea Tree Oil; Castor Oil; Jojoba Oil; Lavender Oil dan Buckthorn Oil serta Vitamin E.



Fungsi setiap minyak dan vitamin E yang terkandung dalam Face Oil MJ:

1) Castor Oil - Menghilangkan jerawat; menghilangkan garis kedutan; membuang kotoran yang tersumbat; membersihkan dan menghidratkan kulit.

2) Jojoba Oil - Mengatasi masalah kulit berminyak; agent pelembab; sebagai pembersih make up dan mengatasi masalah rambut kering.

3) Lavender Oil - Merawat luka; merawat masalah jerawat; meremajakan kulit; anti-penuaan; membaiki kerosakan rambut.

4) Bucthorn Oil - Mengandungi anti-oksidan yang tinggi; mencantikkan kulit; menghilangkan jerawat; merawat luka; mengurangkan kesan terbakar.

5) Tea Tree Oil - Membantu membunuh jerawat; sebagai pembersih make-up; melembutkan kulit; merawat kesan luka; melegakan kegatalan.

6) Sunflower Oil - Melindungi kulit; menyihatkan rambut; melembab dan melembutkan kulit.

7) Avocado Oil - Mencerahkan kulit; meremajakan kulit; melembutkan kulit; memelihara kulit; menangkis radikal bebas; membantu menyembuhkan luka.

8) Rosehip Oil - Melindungi dari sinar UV; membaiki bekas luka; melembabkan kulit; merawat eczema dan kulit kering; meratakan warna kulit; merawat kuku dan rambut

9) Argan Oil - Mengurangkan kedutan; membaiki kulit rosak; memudarka parut; mencegah keradangan kulit; merawat eczema dan kulit kering; melembutkan bibir; melebatkan bulu mata.

10) Vitamin E - Melambatkan proses penuaan; mengurangkan kesan parut; mencantikkan kulit; menyihatkan rambut.


Apa fungsi Face Oil ni ye??

Selain melembapkan kulit, Face Oil juga memiliki berbagai manfaat yang baik untuk kulit seperti:

1) A Great-Great Moisturizer - Minyak zaitun dan minyak kelapa merupakan kandungan terbaik yang dapat melembapkan kulit. Bagi anda yang memiliki jenis kulit kering dan sensitif, produk tersebut akan bekerja secara efektif jika dikombinasikan dengan krim wajah.

2) Mengurangi Kerutan Pada Wajah - Dermatologi dari Loyola University of Chicagi, Dr. Rebecca Tung, tanda-tanda penuaan boleh diatasi secara maksimum dengan Primrose Oil atau bahan yang mengandung Vitamin E, seperti Argan Oil. Kedua-dua kandungan tersebut ada di dalam produk Face Oil yang berfungsi menjaga keanjalan kulit.

3) Sebagai Pembersih Wajah - Minyak telah terbukti mampu mengangkat sisa make up dan kotoran secara berkesan. Di samping itu, Face Oil tidak akan membuat kulit terasa kering. Oleskan Face Oil pada seluruh wajah, dan basuh menggunakan kapas atau tuala.

4) Sesuai untuk kulit sensitif - Sebagian besar produk Face Oil memiliki kandungan anti-inflamasi. Kandungan tersebut membantu meredakan peradangan, sensitif serta kulit kemerahan dan terbakar. Untuk hasil yang efektif, pilih produk Face Oil yang mengandungi minyak Argan, Yangu, atau Geranium. Face Oil MJ ada minyak Argan tau.

5) Melindungi Kulit dari Radikal Bebas - Minyak memiliki sifat lipofilik atau mudah larut di dalam lemak. Ia lebih mudah terserap jauh ke dalam kulit dan bekerja secara efektik. Bukan hanya itu saja, Face Oil juga dapat menangkal radikal bebas, racun, serta asing. Untuk hasil yang lebih maksimum, boleh menggunakan Rosehip Seed Oil yang memiliki tinggi kandungan anti-oksidan.

6) Sebagai Makeup Primer - Ingin mendapatkan hasil riasan wajah dewy-look yang super glowing? Aplikasikan produk Face Oil sebagai make up primer. Setelahnya, barulah anda mengaplikasikan alas bedak secara merata. Jika tak ingin kesan glowy yang berlebihan, anda dapat mengaplikasikan setting powder di tahap terakhir.

7) Menyusutkan Pori-Pori - Beberapa kandungan Face Oil seperti Macadamia, Jojoba, dan Camellia, berfungsi mengangkat kotoran dan lemak yang menumpuk di dalam pori-pori. Namun, sebaiknya anda berkonsultasi lebih dulu dengan doktor kecantikan kulit, karana tidak sedikit pula kandungan Face Oil yang dapat menyumbat pori-pori kulit.

8) Anti Jerawat - Tea tree dan Jojoba Oil dikatakan sebagai salah satu kandungan yang dapat menghilangkan jerawat secara efektif. Dr. Tung menjelaskan bahwa kedua kandungan tersebut dapat mengurangi produksi minyak yang berlebihan. Selain itu, Tea Tree dan Jojoba Oil dapat membuat jerawat lebih cepat kering.  

9) Membantu Produk Skin Care Terserap Secara Maksimum - Aplikasikan Face Oil sebelum menggunakan krim pada wajah. Hal itu berfungsi untuk membantu penyerapan kandungan day cream, night cream, eye cream, ataupun anti-agin cream, lebih maksimal ke dalam kulit. Jika tak ingin memberikan kesan terlalu glowy, tuangkan 2-3 titis Face Oil pada krim wajah yang akan di aplikasikan.




Paling special Face Oil MJ ni boleh digunakan untuk cuci muka tau. Kalau uolls pergi mana-mana tapi terlupa pula nak bawa pencuci muka boleh la guna Face Oil MJ ni untuk cuci muka uolls.. Nak tau macam mana cara nak cuci muka guna Face Oil MJ? Jom Aishah ajar caranya:

* 6 langkah mudah untuk membersihkan muka  dengan Face Oil Mary Jardin

1. Titiskan 3 titis Face Oil dan sapukan ke muka dalam keadaan kering .
2. Ratakan ke seluruh muka dengan urutan membulat. Boleh fokus ke kawasan bermasalah seperti Zon-T ataupun  zon berminyak yang terdapat banyak whitehead/blackhead.
3. Ambil tuala bersih, kemudian rendamkan ke dalam air suam yang sedikit panas dan perah.
4. Tekupkan tuala suam tadi ke muka yang telah disapu Face Oil MJ  dan biarkan sekejap. Oppss...jangan lama-lama sangat pulak, lemas nanti..
5. Bilas tuala tersebut dengan air biasa.

*Boleh ulang semula langkah di atas
Rendam tuala dalam air suam -->perah--> ulang lagi tekup ke muka
🚩Tujuannya ialah untuk membuka pori supaya mudah kotoran keluar.

6. Akhir sekali lap muka perlahan-lahan dengan tuala tersebut dan bilas dulu dengan air biasa.

Lepas siap kita akan rasailah perbezaannya :
💐Muka lebih lembut dan licin
💐Rasa segar dan lebih ringan

Selamat mencuba..

Ok.. Sampai sini dulu Aishah bagitahu tentang Face Oil MJ ye.. Lain kali Aishah akan cakap tentang Clay Mask MJ pulak.. 

Harga Face Oil Mary Jardin: RM 65 sahaja dan dan termasuk postage. 

Siapa berminat dengan Face Oil MJ boleh order. Just whatsapp Aishah 0146745467.  

Ok Bye..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Apa Itu Mary Jardin (MJ)??

Kebaikan Bentonite Clay

Testimoni 4: Healing Crisis